tiistai 19. lokakuuta 2010

Pää meinas räjähtää eilen illalla

18.10 klo 20.00

On tää kans työtä tarjoova hostelli. Aluksi ollaan tosi ilosia ja luvataan, että töitä on tytöille ihan kauheesti sitten pidetään joka toinen päivä stand by -listalla ja jätetään koko viikonloppuki vapaaksi. En kestä sitä et koko mun palkka menee vuokran maksuun. En tosiaan aijo maksaa vuokraani jos en pääse ylihuomennakaan töihin niin eihän mulla oikeesti ole edes rahaa. Mieluummin asun sitten autossa jossai hostellin vieressä halvalla ja etin ite töitä. Annan toki Miian hoitaa työnsä kunnialla loppuun, sillä kun niitä on. Se pääsi hyvälle farmille, joka ei ota uusia työntekijöitä, vaikka vanhoillakaan ei ole tarpeeks työtä. Miian työpaikasta yks tyttö sai tänään potkut ja luulis siitä tulleen jotai työtä tarjolle muillekki, mutta kai sekin annettiin uusille. Olisin mieluusti voinut vaihtaa farmia varsinkin ku oon jo muutamana päivänä kyselly lisää töitä ja ihan ekanaki päivänä sanoin et olisin voinut tehdä pidemmänkin ku 8 tunnin päivän.

Tässä se meidän hostelli sitten on Princess streetillä

Eikä se auta yhtään ettei shellillä ole toiminu netti yli neljään päivään. Aina menen sinne toiveikkaana, että nyt se toimii, kun ne aina lupaa et huomenna toimii. Huomenna täytyy varmaan etsiä tosiaan ite töitä ja haistattaa hostellin töille paskat. Muutenkin kun maksan aina jokaisesta töihinmeno kyydistä 6$ niin laskin, että jos kulkisin omalla autollani 4 päivää viikossa töissä voisin tankata joka viikko 30$, mikä ei tosiaan ole niin paljon kun 10 min työmatkassa kuluu bensaa eli rahaa jäis käteen taas enemmän. Ärsyttää, kun oon aina ollu tosi tarkka raha-asioissa ja nyt kun ne ei ole mun käsissäni ollenkaan vaan joka ilta kaheksan aikaan saan tietää meenkö töihin vaiko en ja työpäivän pituudesta ei ole tietoakaan edes työpaikalla. En kestä! On niin ikävä Leimuskaan ja säännöllisiin työaikoihin, jotka tietää monta viikkoo ennemmin. Nyt harmittaa tosi paljon, etten viime viikolla kysynyt yhdestä kahvilasta töitä, missä oli lappu et ne tarvis myyjää. Olisin ollu varmasti tosi hyvä pullanjakaja täälläkin, ku oon tehny sitä Suomessa tosi monta kesää.

Automyyntikyltti, mutta toi sopis ihan elämänohjeeksikin.

Muuttenki tänään mulla on ollu tosi ristiriitaset tunnelmat kun olin töissä 5 tuntia eikä työpaivä tuntunu yhtään pahalta, kesäkurpitsat ei edes ottanu yhtään päähän. Luultavasti sen takia että päivä oli niin lyhyt ja en ehtiny menettään hermojani. Olin ilonen että päivä oli kiva, mutta sitte olin tosi ärsyyntyny siitä et se oli niin lyhyt, vaikka juurikin sen takia olin ilonen. Ei jesta mikä kolmiodraama mun töistäni syntyy! Parempi ehkä vaan luovuttaa käyttää kaikki rahat ja lähtee uudenvuoden jälkeen häntä koipien välissä kotiin ompelemaan. Kauhee ikävä mun saumuria ja ompelukonetta. Mulla ei ollut mitään piirrustuslehtiötäkään, jonne olisin voinu kaikki mieleen tulevat luomukset tehdä niin aloin piirtään kirjaan, jonka sain Essiltä ja Pinjalta läksiäislahjaksi. Nyt siitä ainaki tulee entistä tärkeempi mulle ku se on täynnä omia töherryksiä!

Ehkä on aika lopettaa avautuminen hyvän sään aikana ja siirtyä manaamaan kaikkea omaan pieneen mieleeni huomisen vapaapäivän ajaksi. (Ärsyttää sekin, että vaikka on vapaapäivä ja Suomessa voisin nukkua vaikka kahteen asti jos tuntuis siltä niin täällä se ei jostain kumman syystä onnistu. Oon nukkunu pisimmillään yhdeksään!)

19.10 klo 14.32

Nyt istun Shellillä ja odotan, että netti alkais toimimaan, joku on kuulemma paraikaa korjaamassa sitä. Kuulemma parin päivän aikana se toimii epävakaasti, mutta torstaina pitäis toimia jo hyvin. Onneks sentään sain kuulla ton korjaajalta (joka oli tullut pyörällä korjaamaan nettiä, mikä on mun mielestä suhteellisen outoa) koska noita myyjiä en uskois enää ollenkaan. Heräsin tänään aamulla taas 07.15, vaikka luulin nukkuneeni ainakin kymmeneen. Tästä suivaantuneena katselin Finding Neverland -leffan, jota Miia mulle suositteli. Olihan se ihan hyvä (eikö kaikki leffat, missä on Jhonny Depp ole hyviä?) Oon sentään jotain saanut tänään aikaseksiki. Kävelin keskustaan hakemaan postista meidän auton rekisteritarraa, jonka olis saanut hakea jo perjantaina. Ne sano Noosa headsin postissa, että sieltä kirjeen lähettäminen tänne maksais jotain 5$, mutta ostin postista lisäksi yhden kortin ja kolme postimerkkiä eikä se maksanut yhteensä kun 5,15$, postimerkit jo pelkästään makso melkein ton verran, joten edelleenlähetyksestä se ei ottanu hintaa ollenkaan! Jotain hyvääki sentään.

Tässä todiste siitä miten tylsää mulla on ollu vapaapäivinä! Kuvanmuokkausohjelma on tosi hyvä ajan tappamiseen. Oon myös tosi itserakas, mut toi oli kiva kuva(vaikka onki paksut jalat) nii pistin sen taustakuvaksi koneelleni! minä <3 minä

Onneks Pauliina lainas mulle Bridget Jones diaryn ja oon lueskellut sitä välillä ulkona ja välillä sisällä. En oikeen tykännyt kun mun palaneeseen rintaan tuli vesikellukoita ja sitten nahkakin kesi pois. Nyt iho on todella kuiva! Miiallakin kesii lähes koko selkä. Mä sain suurta tyydytystä siitä, että sain repiä sen kärvähtänyttä nahkaa irti, se oli tosi kivaa. Näytettiin kylläkin ihan apinoilta kun Miia oli koneella ja mä istuin sen takana nyppimäs sen selkää. Sen jälkeen eilen värjättiin mun hiukset. Nordig blond oli värin nimi. Mulla ei ole vielä kuvaa, mutta oon varma et tuun vielä sellasenkin laittamaan. Arvattiinkin mun tyven vetävän ihan vaaleeksi, mutta muuten voitiin vaan arvailla minkä värinen mun päästä tulee. No kelta-oranssi-ruskeehan siitä tuli! Tosi siistiä. En uskalla oikeen kattoo ees peiliin kun naaman ympärillä on niin paljon vaaleita hiuksia, mutta kai tähänkin tottuu.

Netti tosiaankin nyt pätkii niin paljon, etten edes yritä laittaa mukaan mitään kuvia lisäilen niitä sitten joskus jälkikäteen.
-Alisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti