sunnuntai 20. maaliskuuta 2011

Tyoton turisti

sunnuntai 20.3

Melbournen Cricket kentta (se on vahan samantyylinen peli ku pesapallo, tosi suosittu taalla!)

Lopetin tyot torstaina ja oon siita lahtien esittanyt turistia kaupungissa, jossa oon asunu yli 2 kuukautta. Torstaina oli sain patrick's day ja Miian kanssa juhlittiin sita juomalla kuoharia mun hostellihuoneessa. Miia on asunu nyt viikon Marcin luona saastaakseen rahaa hostellien maksusta, mutta toksi yoksi se jai mun viereen nukkumaan. Aamulla tormattiin yhteen mun tuttuun Parkanosta aamupalalla. Se oli sattumalta majottunut samaan hostelliin ku me! Oli taas aika kummallista tormata johonki tuttuun toisella puolella maapalloa!

Otin kauheesti huonoja kuvia. Turistibussiajelulta:



Miian kanssa mentiin viela yhdessa kirjastoon ja sitten lahdettiinkin eri suuntiin. Ma otin turisteille tarkotetun bussin, joka kiersi Melbournen keskustan lahettyvilla olevat "nahtavyydet". Bussissa oli nauhotettu opastus missa on mitakin ja kierros kesti about 2 tuntia. Suosittelen kylla Melbournee kiertaville menna tohon bussiajelulle. Se on ilmanen ja samalla kuulee hieman paikan historiasta, vaikka nauhotus onkin tylsa, mutta kuski koitti heittaa aina valiin jotain kevennysta ja vitsaili englannin kuningattaren iasta.Kierroksen jalkeen menin katsomaan muotinaytosta yhteen pieneen ostoskeskukseen ja sitten suuntasinkin hostellille.

Huonommasta muotinaytoksesta, jota olin kattomassa. Tosin mallit joutu tanssiin minilavalla, joten iha jees.

Paremmasta muotinaytoksesta, kylla kelpas kattella noita vatsalihaksia!

Seuraavakin paiva meni aika lailla samaan malliin. Kavin kirjastossa ja muotinaytoksessa, josta sain kassillisen ilmasta tavaraa! Olin niin onnellinen, etta tayty hyodyntaa myos -30% tarjous cotton onista ja ostin kolmannen samanlaisen hameen itelleni! En yleensa harrasta monen samanlaisen vaatteen ostamista, mutta sen hameen malli on taydellinen. Oon ostanut nyt myos kauan havittelemat UGGit! Maksoin itteni kipeeksi niista, mutta ne on tosi lampimat ja varmasti hyodylliset suomessa. 


Tassa kaikki ilmanen tavara, jotka oli lahjapussissa. Oon NIIN ilonen noista!
Mun hallittu kaaos. Oon onneksi yhta sotkunen ihminen ku ennenki!

Eilen ostin myos iskan visalla liput Formula 1 Grand Prixiin, joka on ens viikonloppuna! Sunnuntain lippu makso 99$. TAAS sain siis maksaa itseni kipeeksi (tai isan pikemminkin), mutta olihan mun PAKKO paasta kattoon formuloita, kun ne on niin lahella! Neljan paivan lippu olis maksanu seisomapaikalle alle 200$, mutta ei mua kiinnosta kun itse kisapaiva. 


Viime kuukauden aikana tuli tienattua yli 3000$ massia. eli about 2000e, eipa Suomessa tollasia rahoja feissarina saa. Nyt ymmarran hyvin miks ihmiset ajattelee, ettei niitten rahoista mene oikeesti mitaan siihen itse hyvantekevaisyyteen. Silti oon ajatellu suomessa alkaa lahjottaan jotain 5e summaa johonkin hyvantekevaisyyteen, koska ei se nyt oikeesti niin paljon mun pussista ole ja jos se auttaa edes maksamaan feissarien palkkaa niin oon ihan onnellinen.

Punasilmasina Marcin tyopaikalla eilen illalla. Miiallaki huikeesti vesilasi kourassa. Cheers!

-Alisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti