sunnuntai 6. maaliskuuta 2011

Aurinko alko vihdoinkin paistaan ja vie pikkuflunssan pois.

6.3
Miian naama muuttu tosta illaksi vielä punaseksi, sitä se auringonotto teettää, mutta rusketus kaunistaa!

Ollaan oltu Miian kanssa vähä kipeenä nyt pari päivää ja voimat on ollu aika loppu. Onneks viikonlopusta tuli aurinkoinen ja ollaankin sitten vaan maattu rannalla ja kipastiin me eilen kaupungissakin. Mulla on ollu töistä ja rahasta ihan kauhee stressi, mutta toivottavasti se on ens viikon jälkeen ohi. Suunniteltiin, että jos saan tarpeeks väkee liittyyn niin annan siitä Miiallekkin vähä rahaa, koska sillä ei oo töitä ollenkaan. Oon ajatellu viipyä tuola töissä enää 2 viikkoa, koska ens viikon jälkeen mun palkka tipahtaa 150$ per liittynyt asiakas ja se ei enää motivoi yhtään niin paljon kun 300$ puhtaana käteen. Oon tähän mennessä tienannut töistä vaan 1200$ ja se ei todellakaan riitä loppumatkalle. Tarviin vähintään toiset samanlaiset, mutta oikeestaan reilusti enemmän, koska joudun ostaan uudet silmälasitkin heti kun tuun Suomeen.


Raha asioista stressaamisen lisäksi ollaan aika paljon käveleskelty ja eilen piti mennä katsomaan pingviinejäkin rannalle (taas), mutta huomattiinkin, että sinne täytyy mennä jo 8 aikaan, että näkiskin jotain. 9 on jo ihan pimeetä. Eilen mun piti myös jutella mun veljelle skypessä, mutta idioottinetti ei toiminut hostellin koneella ja kaikki joutu suomessa ihan turhaan odotteleen mua nettiin. Samaan aikaan myös saldo loppu kännykästä TAAS! En ymmärrä miten onnistun kuluttaan sitä niin paljon ja nykyään Global Gossippia ei pysty enää lataamaan muuta kuin soittamalla asiakaspalveluun ja en tiedä pistääkö ne sielä aina visan vinkumaan. Oon isä pahoillani jos sulle tulee joku sadan dollarin puhelinlasku sinne, maksan sen kyllä!

Maisemaa kävelymatkalta keskustaan (toi hame on muuten nyt entinen hame/ paidan raakile)

Tänään muutin alasänkyyn, kun meidän huone tyhjeni viime yöksi ja saatiin viettää yö Miian kanssa kahdestaan kuuden hengen huoneessa. Katseltiin kuviamme aamupäivä ja ennen yhtä lähdettiin käveleen kaupunkiin. Kirjasto on auki kuuteen ja mä vietän varmaan täällä seuraavat kolme tuntia toivoen, että netti toimis koska täällä on niin paljo ihmisiä, että se on ihan jumissa. Miia menee tänään Markin kanssa katselemaan jalkapalloa (Jee?) ja mä saan viettää rauhallisen koti-illan mun uusien kämppisten kanssa lukien kirjaa ja koittaen josko se hostellin netti tänään toimis, että saisin veljeeni yhteyden. Äidin mulle antamat sandaalit on tän päivän jälkeen entiset. Huomasin tänään miten toisesta on pohja kokonaan haljennut ja kummastakin on kärjet aivan puhki. On pitänyt oikeestaan muutaman päivän jo mennä sandaaliostoksille, mut aina se jotenki menee niin etten osta ainakaan sandaaleja. Eilen kuitenkin näin muutamat ihan mukavat BigW:ssa ja hintaa niillä oli jotain 10-15$, joten ei mitenkään paha.


Toissapäivänä tyhjäsin rinkastanikin kaikki vaatteet pois, mitä en aijo viedä suomeen ja kävin puntarilla testaamassa paljonko se painaa. Toki nallet ei ollu pakattu ja vielä pari paitaa menee ainakin mukaan, mutta tällä hetkellä mun rinkan paino oli vaan 15 kiloa!!! Mulla on vielä 8 kiloa varaa pistää lisää tavaraa ja oon todella tyytyväinen. Tosin heivasin varmaan puolet vaatteistani pois, mutta mitä mä suomessa tekisinkään pesussä rumiksi värjääntyneillä tai venähtäneillä rääsyillä. Tosi kiva kun toi matkatavaroiden painoraja on nostettu 23 kiloon ja sen lisäks saa ottaa vielä sen 7 kilon käsimatkatavarat. Mun ei siis näillä näkymin tarvitsekkaan lähettää mitään pakettia rahtilaivalla. Oon tosi ilonen tästä, koska paketti olis ollu perissä vasta kesä- tai heinäkuun lopussa! 

Eksyttiin eilen käveleen myös jonku festarialueen ohi ja matkalta löyty ihan kivaa puistookin!

-Alisa 

Loppuun vielä vähän videoo, jota ei oo tullukaan pitkään aikaan lisättyä, meidän videot on usein liian pitkiä.
Pikavilkasu meidän huoneeseen, joka oli tolloin melkein tyhjillään.

Myersin näyteikkuna oli tosi ihana, tässä nopee vilaus siitä. Inhottavaa kun ei voi pistää oikee pidempiä vidoita, kun niiden lataaminen kestäis aivan liian kauan näin hitaalla netillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti