keskiviikko 23. maaliskuuta 2011

Maailma muuttuu niin minakin

23.3

Keltaset hampaat tekohymys on ehdottomasti mun paras puoli! Mutta toi BOOST on huippuhyvaa!


Mun ja yhden Jonaksen palkka ei ollut tullu perjantaina ja maanantaina meidan ex pomo sano, etta ne on kylla laittanut sen tuleen meidan tileille perjantaina. Pankissa sanottiin, etta rahojen pitais olla viimeistaan tiistaina tililla. NO EIPA OLLU! Pistin sitten taas viestia sille ex pomolle ja se selvitti asiaa paremmin ja hokkuspokkus ne oliki hukannu meidan tiedot palkanlaskennas ja ei sen vuoksi oltu saatu rahoja. No, tanaan vihdoista viimein meidan pitais saada rahat tileillemme. 1900$ kutsuu!

Vanhoja kuvia rannalta, mutta ei meilla oo oikeen uusiakaan kivoja.

Oon koittanut tehda Miiastakin turistia talla viikolla ja alotettiin maanantai suunnitelmana menna katsomaan yhta sotamuistomerkkia. Ei menty. Sama suunnitelma oli myos eilen, mutta eipa se tietenkaan toteutunut. Ollaan oltu PALJON kirjastossa ja oon varannut city resort hostellin Sydneysta. Kauheesti tota hostellia oltiin haukuttu, mutta ei se mua haittaa. Mun mielesta siela oli suurta plussaa aamupala, ilmanen netti, lentokentalta nouto ja hinta. Mun huoneessa on 6 ihmista ja se makso 21$ per yo. Kummallista miten paljon halvempia hostellit onki Sydneyssa, kun Melbournessa!

Melkein vilauttelin. Mutku Bikinien rajat on tosi injottavia!

Mun alkuperaseen suunnitelmaan kuului poiketa Canberrassa matkalla, mutta paadyinkin skippaamaan sen kun oon kuullut kaikilta, ettei siela ole oikeen mitaan. Kuulemma hyvin tarkasti suunniteltu iso puisto koko kaupunki.. Tomminkin mukaan siela oli ainoostaan todella hyva museo, mutta en ehtisi siela kuitenkaan poiketa Grey houndin matkan puolentoista tunnin tauolla, joten paatin saastaa rahaa ja menna yobussilla suoraan Melbournesta Sydneyyn. Aikaa bussissa istumisessa kuluu mukavat 12 tuntia ja risat. Onneksi osaan jo kulkea Sydneyssa, vaikka ei ole hajuakaan bussiaseman sijainnista, mutta luulisin edes hostellin loytyvan mukavasti.

Taalla ei pahemmin snoukata niin merellahan sama asia hoituu purjeen kanssa

Ollaan Miian kanssa oltu tuhmia tyttoja ja ollaan syoty ulkona oikeestaan joka paiva, kun ei olla jaksettu kavella ALDIin (ihan samanlainen halpa kauppa ku LIDL). Tanaan sinne olis pakko kavella, koska nuudelit on loppu ja ollaan paatetty elaman asenteeksemme, etta mita sita hyvaa vaihtamaan. Nuudelinsyomis linjalla siis koitetaan jatkaa, vaikka mulla olis nyt rahaa syoda muutakin. Kaytan rahat kuitenki mieluummin turistina olemiseen ja suuntana on talla viikolla eureka tower ja ehka myos Old Melbourne Gaol tai Akvaario. Kaikkiinhan on kuitenki iha mukavat sisaanpaasyt, joten taytyy vaha rajottaa tata turismi innostusta.

Kadunkulmat on taynna kaikenlaisia Tageja.

Tanaan kaveltiin kaupunkiin Botanic Gardenin kautta ja hypattiin Tourist Shuttlen kyytiin. Ma olin jo aikasemmin kiertaas ton, mutta taa oli Miialle eka kerta. Paivakin oli kivempi katsella Melbournea vahan eri kantista, kun tanaan paisto aurinko. (tuhlataan kaikki loppu paivan paistattelu kirjastossa)

-Alisa
Ja loppuun meille todella hyvin sopiva biisi:

2 kommenttia:

  1. hei mitä te siel kirjastossa aina teette, dataatte? :D tjuuh, välillä itekki, varsinki AIRLIE BEACHIS, tuli istuttuu aika ahkerasti mäkin "terassilla" ilmasen WiFi:n perässä....

    VastaaPoista
  2. Joo netissahan me taalla ollaan. Tuntuu, etta on aina myos kauheesti oikeeta hommaa netissa, kuten mm. kouluihin hakeminen yms. Suurin osa ajasta kuitenki aina kuluu Facebookissa. :D

    VastaaPoista