tiistai 30. marraskuuta 2010

elämän päivitystä

29.11.2010 klo 16.33

Uus työpaikka on ollut tosi rankka. Päivät on yleensä n. 9 tuntia josta ei makseta kuitenkaan palkkaa kun osasta ajasta, mikä on tosi ärsyttävää. Ensimmäisenä päivänä oltiin töissä 6 tuntia, josta työskenneltiin 4 tai 4,5 ja palkkaa kuitenkin saatiin vaan 2,5. Valitettiin toki asiasta, mutta en tiedä saadaanko koskaan rahoja. Nyt tiedetään ainakin ettei ruokatauosta ja paikkojen vaihtamisesta saa rahaa, joten vaan tomaatinkeruukoneen päällä istumisesta maksetaan. Työ on onneks 7 päivää viikossa, joten siitä pitäis silti saada ihan hyvät rahat. Nyt oon työskennellyt sen 7 päivää putkeen ja selkää särkee ihan kauheesti, joten pyysin huomisen vapaaksi. On ollut muutenkin ideana ottaa Australiassa tatuointi niin varasin huomisaamuksi tatuointiajan. Mulle on tulossa päivänkakkaroita jalkaan (koska meidän auton nimi on Daisy), oskun tähti korvan sisään ja pari nuottia korvan taakse. Kaikki kuitenki sellasis paikois ettei ne koko ajan ole esillä, ku en halua mitään kauheen näkyviä tatuointeja.

Oon viettänyt oikeestaan koko vapaa-aikani Joshin kanssa, laittanu sille suomalaista ruokaa kuten pannaria ja makaronilaatikkoo ja se on laittanu mulle tosi hyvä sapuskoja valmiiksi ku tuun töistä kotiin. En ole siis viettänyt aikaa hostellilla oikeestaan ollenkaan ja Henna onkin saanut mulle joka ilta soittaa töihinlähtöajan (joka on yleensä 04.50 joten joudun herään neljältä) Vietän enää kaks viikkoo Bundabergissa ja sitten lähden Miian perään kohti Cairnsia. Josh olis halunnut lähtee mukaan, mutta eihän meidän autossa ole tilaa millekkää miehelle! Tuun sitten luultavasti takasin tänne huhtikuun alussa ja nykyisten suunnitelmien mukaan Josh lähtee huhtikuussa mun kanssa Suomeen! ÄITI MÄ PALAAN KOTIIN!! Mutta kuten sanottu Australiassa suunnitelmat saattaa muuttua ihan hetkessä, joten en ota asioista minkäänlaista stressiä.

Ei ole taas paljon kuvia, mutta äiti tollasta miestä olisin tuomas Suomeen. Ei kyllä ihan mikää paras kuva, mutta kai siitä jotain viitettä saa.

Tosiaan viimenen viikko on ollut niin paljon pelkästään työtä ja unta ettei mulla ole ollut paljon kirjotettavaa. Mun elämän mullistavimpia asioita on ollut kaikki tyyliin ostin sadetakin joka hajos heti ekana työpävänä yms. Ollaan onneks Hennan ja Frankon kanssa yks parhaista työpareista eikä meitä ole uhkailtu potkuilla ihan niin paljon ku muita. Josh on työpäivien päätteeks naksauttanu mun selän, mikä on ollut aivan pelastava tekijä. En varmaan pystyis enää liikkumaan jos joku ei osais naksauttaa sitä! Josh nauraa aina mulle kun lausun englantia tosi hassusti ja tänään sain revetä kun näytin webkamerakuvaa Tampereesta ja Josh yritti lausua sanaa tiehallinto. Suomessa on Joshin mukaan nykyään siis Thai hallinto!



Siinä tatuointi, joka on meillä kummallakin korvan takana. Tosin mun on vähä ylempänä eli se ei näy nii hyvin.

30.11

Mulla on ollut tänään maailman mukavin vapaapäivä. Herättiin Joshin kanssa puoli 6 aamulla eikä saatu enää unta kun oli niin lämmin ja kirkasta. Mun herääminen saattaa toki johtua siitäki et oon tottunut herään neljältä. Tapasin eilen illalla Joshin äidin, joka oli tosi mukava. Mentiin sen luokse kylään yheksältä illalla ja lähdettiin nukkuun yhdeltätoista. Oli tosi mukavaa... Tänään otin sitten kolme tatuointia ja Josh otti yhden. Jalkaan tulleet kukat tuli just hyvään paikkaan ettei ne näy jos käytän korkokenkiä ja oon tosi ilonen ku kaikki kuvat on mun itse piirtämiä. Ainut mikä sattukin oli jalkaan tehty ja siitä tuli vähän vertakin. Yöllä tuli taas nukuttua liian vähän, joten vedin päivällä kolmen tunnin päikkärit. Sen jälkeen sain pestyä likapyykit (työvaatteita en pessy koska ne tulis töis kuitenki heti taas likasiks :D) ja tein töihin ruokaa huomiseks töihin. Josh lähti tänään Brisbaneen, joten joudun oleen pitkästä aikaa hostellilla yötä. Ei oikeen kerrossänky innostais, mutta saanpahan nukkua aamulla vartin myöhempään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti