tiistai 19. huhtikuuta 2011

Tokavika paiva Australiassa

Alkaa matka oleen aika lopussa ja huomenna 9.50pm lahtee lento Abu Dhabiin, missa lomailenki sitte viela viitisen paivaa ja koti kutsuu.

Viimeviikon torstaina kavin surffaamassa Waves surfschoolin kautta ja oli aivan huikee paiva. Surffaaminen on kylla ruummiillisesti todella rankkaa, varsinkin kun en oo moneen kuukauteen harrastanut minkaanlaista liikuntaa kavelemista lukuunottamatta. Me mentiin jossain luonnonpuistossa olevalle rannalle, jossa ei ollut oikeestaan ketaan muita ja opettaja pisti meidat ensiks kuivaharjotteleen seisomaan nousemista rannalla. Olis pitany ilmeisesti kayda ensin jossain yoga kursseilla, kun sellasia taitoja tunnuttiin tarviivan.

Onnistuin kuitenkin jo heti ensimmaisen kahdentunnin surffisession aikana seisomaan laudalla! En tosin kauheen kauaa, mutta siita sai aina niin hyvan fiiliksen et oli pakko menna koittaan uudestaan. Kuitenkin paivan aikana mielessa pyori tosi useesti sana SISU, koska rannasta takasin aaltojen lapi laudan raahaaminen on todella rankkaa! Tutustuin siina surffauksen lomassa pariin Sarahiin, joiden kanssa sovittiin nakevamme perjaintaina, mutta saksalainen ei saapunut paikalle, mutta ma vietin koko viikonlopun juhlien Englantilaisen opettaja Sarahin(28) ja sen kaverin Rachelin(25) kanssa.

Lauantaina mentiin party bussiin, joka makso 30$ ja kiersi 5 baaria. Tyttojen tyon kunniaksi ne pukeutu koulutytoiksi ja ma niiden opettajaksi (oon niita varmaan 20cm pidempi, joten olisin ollu varmaa jattilaiskoulutytto niiden rinnalla). Jokaisessa baarissa sai yhden juoman ilmasena ja ma saastelin omia rahojani, etten juonut muuta. Ja lahdin muutenkin viimesesta paikasta ajoissa hostellille nukkumaan, kun se oli enaa muutaman korttelin paassa. Kummallista on myos se, etta toi Partybus kiertaa kaupungin "parhaat" biletysmestat ja olin ollut niista jo kahdessa syyskuussa ja perjantaina yhdessa, joten mulle uusia paikkoja koko kierroksessa oli vaan kaksi, mista olin vahan pettynyt. Mun mielesta vaan yks noista baareista oli tasokas, mika on mun mielesta aika huono saldo Sydneylle.

Sunnuntaina mun huoneessa asuva englantilainen Albert kokkas meille currykanaa ja ma tein muffinsseja. Ne tosiaan levis kaikki kun tein vahan liian loysaa taikinaa, mutta ne maistu ihan hyvilta! Mun huoneen pojat soikin ne tosi nopeesti pois. Onneks olin ehtinyt ottaan pari ittelleni piiloon maanantain Blue mountains retkee ajatellen. Siniset vuoret oli todella kauniit, ja poikettiin varmaan viidella nakoalapaikalla. Niista kuuluisimpana three sisters, joka oli tosi kaunis. Mun onnekseni vuorilla oli tosi natti ilma ja toivon saaneeni hyvia kuvia. Niita lisailen sitten vasta Suomesta. Lisamaksusta (21$) retkella paasi myos junavaunussa 52 asteen kulmassa menna alas vuoren rinnetta kaymaan viidakossa. Viidakko ei sinansa ollut yhtaan mielenkiintoinen, mutta se lyhyt junamatkustus oli paljon kivempi kun vuoristoradat yleensa!

Nyt suunnitelmissa ei ole oikeestaan enaa mitaan muuta, kun kerata kamat ja toivoo ettei mun laukku painaisi ihan kauheesti liikaa. En haluisi millaan enaa heittaa mitaan pois. Huomenna lahden 7pm lentokentalle bussilla, joka noutaa mut hostellin edesta, mika maksaa 12$. Aamulla mun pitais seitteman aikaan saapua Abu Dhabiin ja siita otan varmaan taksin hotellilleni jos en jaksa sekoilla bussien kanssa. Odotan tosi paljon Miian nakemista. Se tulee Abu Dhabiin lauantaina.

-Alisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti