lauantai 23. huhtikuuta 2011

Lento kuumuuteen

Tuntuu, etta Australiasta pois paaseminen oli vaikeempaa kun sinne sisaan paaseminen! Lentokentalla en ensin huomannut, etta mun piti tayttaa joku lappu kun menin nayttaan passiani (eihan missaan maissa tollasta pida tehda, et kirjottaa viranomasille ylos et minne on menossa!??). No jouduin jonon perille lapun taytettyani ja heti eka tarkastaja sano etten paase lahteen ku mun passi on revennyt. Menin sitten eri tiskille ja se joutu kutsumaan jonku tyypin tarkistaan onko mun passi aito. Hetken tutkailtua ja multa kaameet kysymyslistas kysyttya ne paasti mut sisaan kentalle silla ehdolla etten palaa Australiaan samalla passilla. Ei huolta, mun passi vanhentuu ens vuonna eika mulla ees olis rahaa tulla niin pian takasi!

Lentokoneessa istuin mukavan vanhemman naisen vieressa, joka oli kotosin Manchesterista ja se anto mulle unilaakkeen, joten ekaa kertaa nukuin tosi hyvin lentokoneessa ja oon tosi kiitollinen sille naiselle. Lento kesti 14,5 tuntia ja hyvin nukkumisen lisaksi katsoin melkein 4 kokonaista leffaa. Ruuat ei talla kertaa koneessa ollut kummosia, mutta valipalaksi sain nachoja ja kaadoin kivasti kuumat kaakaot syliini, joten joudun ottaan housut pois kesken lennon. Onneks olin tietenki varautunut tahan ja mulla oli miljoona vaatetta paalla ja mun hame pysy kuivana.

Abu Dhabissa ne sano, etta kaikkien skandinaavisten passit on rikki ettei mitaan hataa ja ne paasti mut heittaen maahan. Toki ne kysy ensin et mita ma taalla teen! Lentokentalla en joutunu ees odottaan kassiani vaan se tuli aivan heti ja paasin metsastaan taksia. Joku pimee taksi tarjos mulle 10 minuutin matkaa 150 dirhamilla, mutta olin onneks lukenut ennestaan ettei sen matkan pitais olla ku about 50. Ulkoo loysin taksijonon, josta hyppasin 55 dirhamin taksiin. Tunnistin hotellin kuvista ja sisalle paastyani tajusin etten oo paatynyt ihan mihkaa parin tahden paikkaan.

Huone on ihana ja se on taynna peileja, tosi kiva ihmiselle, joka on just kattonut peilikauhuleffan. Oikeestaan oon viettanyt nyt pari paivaa makoillen uima-altaalla, jonne aina avataan ovi mennessa ja tullessa ja altaalle annetaan erikseen isompi pyyhe. Mua kutsutaan madameksi ja EN NII KUULU TANNE! Kavin eilen IKEAssa ostamassa tuttua ruokaa, kun se on lahin "ruokakauppa" tassa lahella. Netti on ilmanen, mutta taalla on vaan 2 konetta ja Adu Dhabin keskustaan on ilmeisesti 20 minuutin ajomatka.

Miia tulee huomenna illalla, joten enkohan ma parjaa siihen asti <3 huomenna mulla on suunnitelmis ottaa taksi keskustaan, mutta en sitten tieda jamahdanko taas altaalle Da Vinci coden kanssa. (rakkauskirja)

-Alisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti