lauantai 26. helmikuuta 2011

Voinko jo nyt sanoa asuneeni Melbournessa?

21.2

Siinä viimesiä hetkiä Daisyn kanssa, pesua ja auton sisällä kokkaamista.

Lähdin tänään aamulla puoli 9 käveleen Pint on punt hostellille, josta tulee mieleen Pauliina, Noora ja Vili. Tuntuu todella tyhmältä olla sielä yksin, mutta varasin sinne huomisesta lähtien viikon. Onneksi College Lawnissa oli tilaa (koska eilen se oli OIKEESTI täynnä) ja sain sieltä vielä yhden yön. Eilen pesin myös pyykkiä, mikä on College lawnissa oikein mukavaa koska pesukoneeseen täytyy maksaa 3$ jokaisesta pesusta. Rahasäiliötä vaan ei ole lukittu ollenkaan, joten dollarinsa saa heti takaisin. Olin myös oikein positiivisesti yllättynyt kuivausrummun tehosta. En ole viitsinyt enää edes vaivautua koittamaan toimiiko kuivausrumpu, koska useimmissa paikoissa se on ollut yhtä tyhjän kanssa käyttää. Nyt sain ottaa vaatteeni täysin kuivana pois koneesta. Tähän päivään olen suunnitellut kaupungissa hengaamista ja kirjaston ilmasen netin käyttämistä. Oon todella ilonen kun eilen mun intialainen kaveri auttoi mua löytämään uuden sähköjohdon koneeseeni ja nyt taas on virtaa akussa. Ton johdon hinta kyllä kirpasi, 65$ johdonpätkästä tuntu aika paljolta, mutta kyllä mä mieluummin senkin maksan jos mun kone sillä alkaa toimiin.

22.2.2011

Tänään oli kiireinen aamu kun jouduin vaihtamaan hostellia. Aamulla 8 heräsin, keräsin kamppeeni (jotka paino oikeesti aikusen ihmisen verran) ja lähdin kävelemään Pint on Puntia kohti. Sain todella paljon kummastuneita katseita osakseni kävellessäni. Hostellilla jätin kamani respaan ja lähdin kiiruhtamaan töihin. Matkalla poikkesin ottamaan passikuvat itsestäni, jotka tarvitaan ID läpysköihin. Olin jo siinä vaiheessa myöhässä aikataulustani ja hyppäsin ratikkaan. En tietenkään maksanut sitä ja hyppäsin yhtä pysäkkiä aikasemmin ulos, kun pelkäsin tarkastajia. Olin 3 min myöhässä koulutuspäivästäni, mutta se ei onneksi haitannut.
Käytiin yks päivä national gallery of Victoria:ssa, ei maksanu mitään sisään. Taidetta oli paljon ja katto kiva.

Päivä meni tosi hitaasti ja uutta sanastoa on niin paljon että mun suomiaksentti meinaa väkisinkin vaan pahentua kun en osaa puhua mitään. Muuten on itseluottanus noussut englannin puhumisessa ja mun aksentti on parantunut huimasti tänne tulosta, mutta aina kun tulee vastaan uutta sanastoa alkaa puhuminen jännittään. Kyllähän niihin sanoihin parin päivän sisään pitäis tottua. Työhän on siis perus feissausta provikkapalkalla. En vieläkään tykkää provikkapalkkatöistä, mutta minkäs teet! Oon nyt jo toistamiseen kirjotanu työsopimuksen jossa olen "itsenäinen yrittäjä" ja mun pitää hankkia joku ihme numero verovirastosta, mutta en kyllä aijo veroja maksaa... Taas lisää syitä miksei ne päästäis mua lähteen maasta vaan pistäis telkien taakse! (en usko, että ne sentään sellasta tekis)

Lasten osastolla ei käyty, mut rumpali on sulonen

Työpäivän jälkeen kävelin hostellille noin puolitoista tuntia ja asetuin taloksi. Jaan huoneen 5 muun tytön kanssa ja huone on pahempi kaaos kun mun koti ikinä! (äiti mä oon sittenki suht siisti ihminen). Tytöt täällä huoneessa on ollut edellisenä iltana juomassa ja toivon kovasti, ettei ne olis hirveitä bilettäjiä, koska varasin täältä 2 viikkoa ja haluisin vaan olla rauhassa. Oon todella poikki töiden jälkeen ja haluisin vaan lukea rauhassa kirjaani. Olis tosi kiva jos noi olis edes jotain "ulkomaalaisia" eikä puhuisi englantia, mutta noi taitaa olla kaikki englantilaisia. Ainaki yksi on. Se oli täällä sisällä kun tulin ja se heti esitteli itsensä, muut ei ole vaivautunu niin en ole sitten minäkään. En jotenki mitenkään tällä hetkellä jaksais hankkia uusia ystäviä.

Tosi kauniita ruusuja on täällä paljon, ei ihan samaa luokkaa kun suomen juhannusruusut.

Uus tietokoneen johto ei jostain kumman syystä toimi koko aikaa... Harmittaa, mutta tuntuu että vika onkin osaksi myös pistorasioissa. Toivon edelleen, että tää kone kestäis edes suomeen asti!

-Alisa

26.2

Oon ollut nyt kolme päivää töissä ja oon saanut kaks ihmistä liittymään, joten tilille tupsahtaa ens viikon alussa 600$. Oon aika tyytyväinen, jos jatkan tätä tahtia niin voin lopettaa töitten tekemisen about neljässä viikossa. Ollaan suunniteltu jatkavamme matkaa huhtikuun 11 päivä, mutta se selviää paremmin, kun Miia menee käymään maanantaina Etihadin toimistossa kyselemässä meidän lennoista. Ite en oikeestaan edes jaksa töiden jälkeen ajatella mitään ja oon tosi onnellinen, että mulla on viikonloput vapaata. Poltin otsani ja nenäni töissä toissapäivänä, kun tyhmänä en ollut pistänyt ollenkaan aurinkorasvaa enkä ollut hetkeekää varjossa siitä viidestä tunnista, jotka seisoskelin kadulla.

Tässä esittelyssä kauniisti palaneet kasvot. Petteri punakuono, oli poro nimeltään...

Eilen käytiin työporukan kanssa kaljalla töiden jälkeen, meidän pomo tarjos meille muutaman jugin. Miiakin tuli jossain vaiheessa meidän seuraan ja mä maksoin järkyttävät 5,50$ roiskeläpän kokosesta pitsasta. Tosin se oli todella hyvää ja siihen oltiin laitettu kurpitsaakin! Miia käveli hostellille ja mulla oli kerrankin koko päivän ratikkalippu, joten käytin sitä hyväkseni koko rahan edestä. Ostin lipun, koska meidän täyty mennä töihin vähän kauemmas kaupungista junalla ja juna-asemalle ei pääse sisään jos ei ole lippua. Kummallista miten en ole eksynyt vielä töihin mennessä, kun työskennellään joka päivä eri paikassa. Toissapäivänä etsin Southgate nimistä paikkaa. Tiesin, että se on Southbankissa, mutta muuten ei ollut hajuakaan sen sijainnista. Kaupunkiin päästyä musta tuntu etten nähnykkää muuta ku kylttejä, jotka osotti Southgatea kohti ja olin perillä tuntia liian aikasin, kun olin jättänyt eksymisvaraa. Eilenkin menin juna-asemalle kysyin mistä juna Coburgiin lähtee. Juna lähti minuutin päästä ja ehdin siihen hyvin.

Miia on alkanu erikoistuun maisemakuvaukseen kävelyreissuillaan

Joten kaikki hyvin tällä puolella maapalloa, Miialla tosin tekee tiukkaa kun siivoustöitä on täällä tarjolla suhteellisen niukasti ainakin näin lyhyeksi aikaa... Vielä ei silti olla heitetty pyyhettä kehään.

Toi torni on sisällä ostoskeskusta. Melbourne on myös tosi nätti yöllä/illalla.

-Alisa

(Haluan myös kiittää kaikkia mun ihania ystäviä suomessa siitä, että oikeesti odotatte mua takasin kotiin. Ootte parhaita!) (Riittikö tää Henkka?)  :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti