torstai 27. tammikuuta 2011

Warning!! Aussisaldo lopussa!!

 Vili ja Pauliina nautiskelemassa Picnik ruokien jälkeisistä tunnelmista

26.1

Australia day! Lähes kaikilla on tänään vapaapäivä, mutta baarit ja ravintolat on auki. Kiertelin myyden itseäni eli jakaen CVtäni ympäri chapel streetiä ja muutama vaatekauppakin oli auki joten koitin tarjota CVtäni myös niille. Muutamasta paikasta oltiin oikeen innokkaasti ottamas mun tietoja, mutta olin jo antanut kaikki pois, joten täytyy huomenna käydä tulostamas lisää ja antaa vielä niillekkin. Aijon myös huomenna sanoa, että voin mennä joku päivä ilmasena tekeen töitä näytiksi jos sillä vaikka irtois töitä. Perjantaille meidät on kutsuttu jonnekkin päin Melbournea työhaastatteluun jonkinlaiseen myyntityöhön. Ilmeisesti siis puhelinmyyntiä tai jotai ovelta ovelle kaupustelua. Palkkaa luvattiin ainakin puhelimessa 900$ viikolta, joten se olis ihan hyvä.

Toi toinen palmu ei ole raaskinut tiputtaa kuolleita lehtiään. Pieni parta!

Oon myös tavannut yhden prinssi nimisen pojan, joka koittaa myös etsiä mulle ja Miialle töitä ihan hyvää hyvyyttään. Se sano serkkunsa kanssa, että täältä on vaikee löytää töitä jos ei ole ketään auttamassa ja siksi ne haluaa auttaa meitä. Ne myös tarjos omaa autopaikkaansa meille, että meillä olis vähän turvallisempi nukkua, mutta saa nähdä viedäänkö me autoo sinne ollenkaan kun tuntuu et ne pojat on aina töissä eikä ehdi näyttään missä se autopaikka sijaitsee! Mun mielestä meillä on kyllä aivan turvallista nukkua muutenkin asuinalueilla ja löysin ilmasen parkkipaikankin suhteellisen läheltä Chapel streetiä.


Rinsessa Prinsessojen paikassa

Oon yllättynyt miten kauan meidän vähät rahat kestää. Odotan koko ajan, että mun pankkikortti ei toimis tyhjyyttään, mutta aika vähällä sitä pystyy elämään kun käy suihkussa ja vessassa pummina jonkun hostellissa ja syö oikeestaan vaan nuudelia. En kyllä tiedä mitä me tehdään Miian kanssa kun Pauski ja Vili muuttaa pois. Täytyy varmaan laskee meidän auton myyntihintaa, että saatais se myytyä ja päästäis sitte itsekki nauttimaan kerrossängyssä nukkumisesta. Kauheesti hoetaan Miian kanssa, että tätä ja tätä tehdään ja halutaan ostaa sitten kun ollaan saatu töitä. Kuitenkin täällä maksaa hostellissakin asuminen jo n.200$ viikossa, joten paljon rahaa kuluu siihenkin.


Me tehtiin Pauskin kanssa kuperkeikkoja ja Vili yritti kärrynpyöriä

Haluaisin kuitenkin ennen Suomeen paluuta ostaa oikeet australialaiset UGGi bootsit, käydä surffaamassa ja nähdä blue mountainsit Sydneyn lähistöllä. Jotenkin täytyy siis matkustaa vielä sinne Sydneyynkin. Oon haaveillut poikkeemisesta jossain kotimatkalla, koska se lento tuntuu ihan järkyttävän kauheen hirveen pitkältä lentää yksinään. Tiedän, että moni ihminen munkin tutuista on tehnyt sen, mutta mä haluisin kyllä kunnollisen välilaskun pariksi päiväksi. En tiedä vielä lisäiskö se lennolle hintaa, koska meidän lipuissa lukee, että päivämäärää tai matkaa voi muuttaa lisämaksutta kerran. Ostin myös jo ylimääräsen repun, jonka voin sitten ottaa mukaan lentokoneeseen. Testasin sitä eilen ja sinne mahtuu ihan järkyttävästi tavaraa (melkein kaikki mun vaatteet). Pelottaa vaan miten paljon joudun maksaan ylipainosta (ei siis omastani vaan tavaroiden).



-Alisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti