keskiviikko 25. elokuuta 2010

20 päivää

Kävin eilen ottamassa A hepatiitti rokotteen, vaikka Australiaan lähtiessä ei vaaditakkaan mitään rokotteita. A hepatiitti täytyy pistää kahdesti toinen pistos 6-12kk päästä ensimmäisestä, joten mä saan sen vasta sitten, kun tuun takaisin. Yksi ruisku maksoi vähän alle 50e. Ei ole kauheen halpoja noi rokotteet! Luultavasti sen ansioista nousi myös kuumetta, enkä pystynyt eilen pakkaamaan yhtään. Mun koko asunto on laatikoiden ja vanhojen koepapereiden peitossa ja perjantaina pitäisi muuttaa lopullisesti pois tästä. Tuntuu, että kaikki tapahtuu kauheen nopeesti vaikka aikasemmin kesällä tuntui, että syksyyn on vielä todella pitkä aika. Kesä kuluu aina liian lujaa.

Käytiin tilaamassa isän kanssa mulle oma Visa. Tosin enhän mä ihan omaa saanu, vaan sain isän kortin alaisuuteen oman kortin, jolla voin käyttää isän tiliä. Todella ärsyttävää ettei saa elää ollenkaan omillaan, vaikka on 20-vuotias. Isän täytyy vielä vähän ennen mun lähtöä soittaa DNA:lle ja pyytää mun puhelimesta loppulasku ja muuttaa liittymä mahdollisimman pieneksi (olisko ollu 69snt/kk), koska itsehän en voi maksaa ilman isää ostamaani puhelintakaan.

Meihin otettiin taas yhteyttä HelpX:n kautta aivan ihanasta paikasta Byron Baysta. Meitä pyydettiin sinne syyskuun alussa, mutta koska se ei sovi meille laitettiin sinne viestiä, että voitaisko tulla myöhemmin. Sinällään jännä, että ne otti meihin yhteyttä, koska ainakin omien puheidensa mukaan sielä ei ole kauheesti mahdollisuutta ottaa enää ketään, koska paikkaan on tunkua.

Tässä myös linkki siitä paikasta Brisbanesta johon olemme luvanneet mennä. Lentoliput tosin ovat vieläkin ostamatta, mikä vähän stressaa.

-Alisa

3 kommenttia:

  1. Tätä voi alkaa seuraamaan... itelläkin 1kk ja 4pv päästä lähtö ausseihin ;) Pitäs varmaan lukea aiemmat merkinnät, mtta kysyn nyt silti:

    "Meitä pyydettiin sinne syyskuun alussa, mutta koska se ei sovi meille laitettiin sinne viestiä, että voitaisko tulla myöhemmin."

    Teitä pyydettiin? To do what? :)

    VastaaPoista
  2. Aijoo ja tosta Visasta... vidu must tuntuu, etten itekkään saa sitä näillä mun tiedoilla! Oon nimittäin Staffpointin kautta Alepoissa töissä ja alotin vasta, joten on aika vaikeeta arvioida keskimääränen palkka, kun oon saanu vasta kerran sieltä palkkaa ja homma on keikkaluontoista -___-

    viitu, no, pitää varma avaa ottaa toi mutsin tilille oleva rinnakkaiskortti..

    VastaaPoista
  3. HelpX:n sivuilla saa tehdä ilmaisena profiilin, jossa kertoo itsestään ja minkälaista työtä etsii. Farmeilta voidaan ottaa yhteyttä jos ne haluaa sut töihin niille tai jos maksat HelpX:lle niin sä pystyt itekki ottaan farmeihin yhteyttä.

    Jos aikois saada visan pitäis olla ollu vuoden töissä tai sitten täytyis olla korkeekoulussa 90 opintopistettä. Todellakin ärsyttäviä noi visan ehdot!

    VastaaPoista